11 kluczowych wskaźników rozwoju firmy [+5 wskaźników bonusowych]

Opublikowany: 2022-09-15

W dzisiejszym świecie zaawansowanych technologii dostęp do większej ilości danych na nowo definiuje sposób, w jaki duże i małe firmy wdrażają strategie, śledzą wydajność i zbierają dane. W miarę jak coraz więcej organizacji przechodzi na rozwiązania cyfrowe, rośnie potrzeba wybierania kluczowych wskaźników w celu podejmowania skutecznych decyzji biznesowych.

Jeśli Twoja firma śledzi tylko jeden wskaźnik, płacisz za wyniki i sprzedaż. Aby naprawdę ocenić wartość Twojej firmy, niezbędna jest kombinacja wskaźników. W tym poście na blogu pomożemy Ci dowiedzieć się wszystkiego o metrykach, w tym:

  • Czym dokładnie są KPI?
  • Dlaczego dane śledzenia są ważne?
  • Jak możesz wdrożyć odpowiednie metryki dla swojej firmy?
  • A co najważniejsze, jedenaście najważniejszych wskaźników, które Twoja firma musi śledzić

Wskoczmy!

Co to jest KPI?

kpi-baner

Kluczowe wskaźniki wydajności to mierzalne wartości, które pokazują, jak skutecznie i wydajnie Twoja firma osiąga kluczowe cele biznesowe. KPI to wymierne miary pozwalające ocenić poziom wydajności i wartość Twojej firmy.

Istnieje ponad sto wskaźników KPI, ponieważ różne firmy mają różne procesy. Wskaźniki KPI wysokiego poziomu koncentrują się na wydajności Twojej firmy, podczas gdy wskaźniki niskiego poziomu śledzą procesy w działach sprzedaży, marketingu, obsługi klienta i HR.

Jakie są różne typy metryk?

Metryki dzielą się na dwa podstawowe typy:

  • Wskaźniki operacyjne — te wskaźniki umożliwiają firmom śledzenie wydajności usług, sprzedaży, marketingu i HR. Obejmuje czas realizacji, czas produkcji, ilość wad itp.

Mierniki operacyjne pomagają ludziom określić, skąd wynikają rozbieżności w operacjach.

  • Wskaźniki finansowe — te wskaźniki oceniają zdolność firmy do przekształcania wskaźników operacyjnych w cele finansowe. Zawiera wskaźnik rentowności, ROI, porównanie wielkości sprzedaży itp.

Czym są konwersje?

Konwersje mają miejsce, gdy odwiedzający witrynę osiągnie pożądany cel, który jest opłacalny dla właściciela witryny, np. wypełnienie formularza, pobranie e-booka lub zakup.

Aby użytkownicy mogli wykonać żądaną akcję, elementy projektu, kopii i użyteczności strony muszą ze sobą współpracować, aby zapewnić niezrównane wrażenia użytkownika. Całkowita liczba użytkowników, którzy dokonali konwersji na Twoją witrynę, wpływa na współczynnik konwersji .

Konwersje mogą się różnić w zależności od celów Twojej witryny lub celów biznesowych. Obejmuje:

  • Wskazówki
  • Zapisy e-mail
  • Wypełnianie formularzy
  • Wyprzedaże online
  • Dzwonienie pod podany numer
  • Pobieranie zasobu
  • Angażowanie się w Witrynę (odwiedzenie określonej strony, czas odwiedzin itp.)

Powiązany artykuł: Przewodnik po optymalizacji współczynnika konwersji (CRO)

Dlaczego metryki są ważne

Wskaźniki śledzenia , które mają największe znaczenie dla Twojej organizacji, maksymalizują wydajność Twojej firmy i szanse na sukces. Ponadto definiowanie i analizowanie kluczowych wskaźników umożliwia:

  • Kieruj strategią i kierunkiem swojej firmy
  • Określ cele dla określonej organizacji lub działu
  • Podejmuj strategiczne decyzje biznesowe
  • Wydajność kierowcy
  • Zmieniaj się i rozwijaj wraz z organizacją
  • Zapewnij wewnętrzne i zewnętrzne relacje publiczne

Omówmy szczegółowo te korzyści:

Pozwala na osiągnięcie celu procesu

Firmy projektują swoje procesy według klientów, aby spełnić ich unikalne potrzeby. Wdrożenie idealnych metryk umożliwia przekształcenie niejasnych wymagań klienta w wartościowe liczby, które można śledzić w celu zapewnienia wydajności.

Ponadto metryki pozwalają nam zmapować proces, aby określić, czy jest wystarczająco dobry, aby spełnić wymagania klienta.

Napędza realizację biznesową

Aktualizowanie wyników KPI i omawianie ich na cotygodniowych spotkaniach zespołu zapewnia spójność wyników i wyników.

Ponadto, bez mierzenia odpowiednich wskaźników, cotygodniowe spotkania i spotkania 1 na 1 nie będą skuteczne.

Ułatwia wyrównanie

Zdefiniowanie odpowiednich wskaźników biznesowych i zapewnienie, że wszyscy w organizacji je rozumieją, zapewnia, że ​​cała firma działa w kierunku tych samych celów organizacyjnych.

W ten sposób możesz zwiększyć wydajność swojej firmy i zmaksymalizować sukces.

Pomaga osiągnąć cele ulepszeń

Najlepszym sposobem, aby cele doskonalenia były celowe, jest ich pomiar liczbowy. Słowa takie jak „ Dobra jakość”, Wymaga poprawy ” lub „ Dopuszczalna jakość ” są niejasne i różnią się w zależności od ich użycia.

W ten sposób metryki pomagają przekształcić wymagania klientów i wydajność operacyjną w liczby. W rezultacie możesz je porównać, aby określić, czy Twoja firma spełnia potrzeby klientów.

Umożliwia identyfikację wyników biznesowych

Śledzenie kluczowych wskaźników biznesowych informuje o tym, jak działa Twoja firma i pozwala określić, które obszary wymagają uwagi.

Ponadto podaje wskazówki dotyczące sposobów doskonalenia operacji i podejmowania świadomych decyzji.

Umożliwia wykonanie analizy porównawczej

Mierzenie kluczowych wskaźników Twojej firmy pokazuje, że Twoja organizacja ma zbyt niskie lub zbyt niskie wyniki.

Pomaga również określić, które osoby i działy nie działają dobrze i wymagają wsparcia.

Ułatwia komunikację w całej organizacji

Analiza wskaźników biznesowych poprawia komunikację między organizacją a klientami, pracownikami, udziałowcami i całym społeczeństwem.

Jakich wskaźników powinna używać moja firma?

metryki-biznes-baner

Wybór najistotniejszych, najcenniejszych wskaźników dla Twojej firmy może być trudny, zwłaszcza że istnieje wiele wskaźników do wyboru.

Ponieważ każda firma ma różne procesy, ważne będą również metryki. Istnieją jednak cztery pytania, z których każda organizacja może skorzystać, aby zidentyfikować właściwe metryki:

  • Czy wskaźnik ma znaczenie dla wyników firmy?
  • Czy metryka pozwala przewidzieć przyszłe wyniki w praktyczny i wartościowy sposób?
  • Czy możesz zmierzyć wskaźniki?
  • Czy zespoły biznesowe związane z metrykami mogą mieć na to wpływ?

Przewodnik krok po kroku dotyczący wdrażania odpowiednich wskaźników dla Twojej firmy

Po zidentyfikowaniu odpowiednich metryk dla swojej firmy musisz dowiedzieć się, jak skonfigurować metryki organizacyjne i procesowe.

Zacznijmy:

Krok nr 1: Definiowanie swoich metryk

Zacznij od jasnego zdefiniowania wszystkich metryk, aby Twoja organizacja mogła tworzyć testy porównawcze. Najlepszym sposobem, aby wskaźniki KPI były zrozumiałe, jest przestrzeganie modeli SMART:

  • Konkretny – Twój cel musi zapewniać pewien poziom szczegółowości
  • Mierzalny – Twoje dane powinny być wyrażone w postaci liczbowej
  • Osiągalne – Twój KPI musi być osiągalny i osiągalny
  • Odpowiednie — Twój cel musi być powiązany z ogólnymi celami biznesowymi
  • Oparte na czasie – upewnij się, że dodałeś ramy czasowe podczas wybierania metryki,

Pamiętaj, aby ostrożnie ustawić swoje wskaźniki, w przeciwnym razie możesz zaryzykować swoją firmę.

Krok #2: Uzyskanie zatwierdzenia

Pomyślne wdrożenie miernika wymaga zatwierdzenia przez kierownictwo wyższego szczebla i pracowników. Wprowadzenie nowych wskaźników do pomiaru wydajności i śledzenia wyników niesie za sobą obietnicę zmiany, a tym samym w naturalny sposób przyciąga opór.

Dlatego przed omówieniem nowych wskaźników ze swoim zespołem uzyskaj rekomendacje, aby pokazać ich znaczenie i zachęcić wszystkich do współpracy.

Krok #3: Zrozumienie danych, które musisz zebrać

Często zdarza się, że firmy spędzają godziny na dyskutowaniu danych, tylko po to, by odkryć, że ich procesy lub narzędzia nie mogą wygenerować niezbędnych danych. Oznacza to, że Twoja firma może potrzebować pewnych inwestycji.

Ale zanim wydasz gotówkę, jasno określ, w jaki sposób Twoja firma może skorzystać na analizie tego wskaźnika. Metryki muszą być ustandaryzowane i zapewniać tę samą odpowiedź niezależnie od tego, kto je oblicza.

Aby zwiększyć wydajność firmy i zapewnić wymierny postęp, wszyscy śledzący i obliczający dane muszą być uczciwi. Chociaż może to rodzić pytania o to, dlaczego Twoja firma nie radzi sobie dobrze, zrozumienie obecnej pozycji Twojej firmy jest pierwszym krokiem do poprawy.

Krok nr 4: Pomiar wyników

Niestety wiele firm projektuje metryki i kupuje drogie narzędzia tylko po to, by nie wykorzystywać wyników. Czemu? Dzieje się tak, ponieważ duże organizacje mają tendencję do ustawiania zbyt wielu wskaźników.

Dlatego wybierając nowe metryki, pamiętaj, aby zarządzać nimi. Wdrożenie pięciu znaczących wskaźników jest lepsze niż 100, których nie będziesz używać.

Pamiętaj, aby mierzyć swoje wyniki, uczyć się od innych i nigdy nie wahaj się skontaktować się z członkami zespołu, aby zapytać, jak robią postępy. Jeśli Twoja organizacja ma wiele działów, liderzy powinni organizować cotygodniowe lub codzienne spotkania w celu przeglądu postępów i omówienia obszarów wymagających poprawy.

Krok nr 5: Ciągłe doskonalenie

Wreszcie, nigdy nie zapominaj o „ciągłej” części ulepszania wskaźników organizacyjnych.

Od czasu do czasu będziesz musiał korygować swoje dane w miarę rozwoju firmy i powiększania bazy klientów. Wprowadzając nowy zestaw wskaźników, możesz mieć pewność, że nadal mierzą to, co zamierzały.

Zautomatyzuj wyszukiwanie na LinkedIn dzięki Octopus CRM

11 wskaźników do rozwoju Twojej firmy

Teraz, gdy odkryliśmy, jakich wskaźników należy używać i jak je wdrażać, zacznijmy śledzić jedenaście najlepszych wskaźników KPI:

Współczynnik konwersji

Oto prawda: nie każdy lead zamienia się w sprzedaż. Dlatego musisz śledzić współczynnik konwersji leadów do sprzedaży.

Możesz obliczyć współczynnik konwersji leadów do sprzedaży:

Podziel liczbę całkowitej sprzedaży przez całkowitą liczbę leadów

Pomnóż uzyskaną odpowiedź przez 100

Otrzymasz swoje leady do współczynnika konwersji!

Przykład

Weź pod uwagę, że generujesz 30 sprzedaży z 50 leadów. Ale już:

30/50= 0,6

0,6x100

60%

W ten sposób Twój współczynnik konwersji wyniesie 60%.

Po co obliczać współczynnik konwersji?

Dzięki tym danym możesz zidentyfikować obszary poprawy, aby poprawić współczynnik konwersji sprzedaży. Ponadto możesz skutecznie przewidywać współczynnik konwersji ruchu na sprzedaż i prognozować przychody.

Zwrot z inwestycji (ROI)

ROI mierzy opłacalność inwestycji w produkt, usługę lub działalność. Możesz wdrożyć te metryki we wszystkich sektorach sprzedaży, marketingu i usług firmy.

Oto kroki, jak obliczyć ROI:

  • Oblicz swój zysk netto
  • Podziel zysk netto przez koszt inwestycji początkowej
  • Pomnóż otrzymaną odpowiedź przez 100
  • Osiągnięty wynik to ROI

Przykład

Weź pod uwagę, że wydajesz 100 USD na miesięczną subskrypcję. Teraz, jeśli zarejestrujesz osiem konwersji, sprzedając każdą za 80 USD, Twój ROI wyniesie:

8 x 80 USD / 100 USD = 6,4

6,4 x 100 = 64%

Po co obliczać zwrot z inwestycji

Obliczenie ROI Twojej firmy pozwala określić, jak dobrze działa Twoja firma i jej działy. Ponadto ta metryka informuje o tym, co jest opłacalne, a co wymaga poprawy.

Żywotna wartość klienta (CLV)

clv-baner

Customer Lifetime Value lub Customer Lifetime Revenue pokazuje, jakiego przychodu możesz oczekiwać od klientów. Pomiar CLV lub CLR wymaga znacznej ilości danych i wysiłku.

Oto jak określasz CLV swojej organizacji:

  • Pomnóż wartość średniej sprzedaży przez czas retencji i liczbę generowanych przez nie transakcji

Przykład

Załóżmy, że klient, który odwiedza Twoją witrynę raz w miesiącu, wydaje 25 USD na wizytę przez średni okres 8 lat. Twoje obliczenia będą więc wyglądać następująco:

25 x 8 x 12 = 2400 USD.

Po co obliczać LFV?

Obliczenie tego wskaźnika pozwala zidentyfikować wydatki na pozyskiwanie klientów. Ponadto informuje, które problemy zmniejszają retencję klientów, identyfikując segmenty klientów, które są zbyt trudne do konwersji.

Utrzymanie klientów i churn

Stosunkowo nowa, ale równie ważna metryka, utrzymanie klientów i wskaźnik rezygnacji, reprezentują metryki sukcesu klienta.

Odpływ klientów to odsetek klientów, którzy przestają kupować produkty lub usługi. Oto jak obliczyć te dane:

  • Zidentyfikuj liczbę klientów pozyskanych w określonym czasie
  • Odejmij liczbę nowych klientów pozyskanych w tym czasie
  • Podziel osiągnięty wynik przez klientów na starcie
  • Pomnóż liczbę przez 100

Z drugiej strony, utrzymanie klientów reprezentuje odsetek klientów zatrzymanych lub aktywnych w określonym przedziale czasowym. Możesz to obliczyć według:

  • Minus 100 według odejścia klientów

Przykład

Załóżmy, że masz 50 klientów w pierwszym kwartale i tylko 35 na końcu. Wskaźnik rezygnacji i retencji można obliczyć według:

Oblicz liczbę klientów na starcie – 50 – 35= 15

Wynik podziel przez łączną liczbę klientów na starcie – 15/50 = 0,3

Pomnóż przez 100 – 0,3 X 100 = 30%

W ten sposób wskaźnik rezygnacji klientów wyniesie 30%.

Wskaźnik retencji – 100 – 30 = 70%

Po co obliczać utrzymanie klientów i odejścia?

Obliczanie retencji i chur klienta pozwala zidentyfikować wzrost klienta w danym przedziale czasowym. Ponadto te metryki pomagają obliczyć wskaźniki zadowolenia klientów.

Koszt pozyskania klienta (CAC)

Po wskaźniku utrzymania klientów i rezygnacji, kolejnym wskaźnikiem, który musi mierzyć Twoja firma, jest Koszt pozyskania klienta .

CAC informuje o kosztach pozyskania nowych klientów poprzez różne działania marketingowe i sprzedażowe. Oto jak obliczyć te dane:

Określ łączne wydatki na marketing lub sprzedaż

Podziel osiągniętą wartość przez całkowitą liczbę konwersji

Przykład

Weź pod uwagę, że Twoja firma inwestuje 2000 USD, aby pozyskać 100 klientów w ciągu roku. Wtedy Twój koszt nabycia wyniósłby:

2000 USD/100 = 20 USD za przejęcie

Po co obliczać koszt pozyskania klienta?

Twój koszt pozyskania klienta pokazuje, ile możesz wydać na pozyskanie nowych klientów. Ponadto zapewnia dokładniejszy zwrot z inwestycji ze sprzedaży i działań marketingowych.

Zwrot z nakładów na reklamę (ROAS)

roa-baner

Zwrot z nakładów na reklamę to cenny wskaźnik, który informuje o przychodach, jakie uzyskujesz z każdego dolara wydanego na reklamę.

Podobnie jak zwrot z inwestycji, ROAS pozwala mierzyć ROI reklam cyfrowych, takich jak kampanie w mediach społecznościowych.

Oto jak obliczyć ROAS:

  • Podziel przychody zainwestowane w reklamy przez łączne koszty reklam

Przykład

Załóżmy, że inwestujesz 150 USD w kampanię reklamową i generujesz 300 USD przychodów. Twoje obliczenia będą więc wyglądać następująco:

300 USD/150 USD = 2

W ten sposób Twój ROAS wyniesie 2.

Po co obliczać zwrot z nakładów na reklamę?

Pomiar tego wskaźnika marketingowego pozwala określić, w jakim stopniu reklama wpływa na wynik finansowy. Ponadto możesz określić skuteczność i sukces konkretnej kampanii lub reklamy.

Procent przychodów nowych i istniejących klientów

Procent przychodu nowych i istniejących klientów to doskonały sposób na odpowiedź na odwieczne pytanie: czy powinienem inwestować swoje pieniądze i wysiłki w kierunku nowych czy starych klientów?

Te kluczowe wskaźniki wydajności ujawniają Twój aktualny status klienta oraz miejsca, w których musisz skoncentrować swoje pieniądze, sprzedaż i wsparcie.

Oto jak obliczyć ten KPI:

  • Podziel wartość nowego/istniejącego przychodu klienta przez łączny przychód
  • Pomnóż odpowiedź przez 100

Przykład

Załóżmy, że CAC wynosi 1000 USD, a zysk klienta 500 USD rocznie. Jeśli wskaźnik lojalności nowych klientów wynosi 60%, a wskaźnik retencji 80%, Twoje obliczenia będą następujące:

Żywotna wartość nowych klientów

500 USD x 2,5 roku, mniej 1000 USD = 250 USD

istniejących klientów

500 USD x 5 lat = 2500 USD

Po co obliczać procent przychodów nowych i istniejących klientów?

Analiza tego wskaźnika pozwala określić, czy należy zainwestować czas, pieniądze i wysiłek w pozyskiwanie nowych klientów lub utrzymanie starych.

Marża zysku netto

Marża zysku netto mierzy zdolność firmy do generowania zysku w porównaniu z jej przychodami. Dzięki temu wskaźnikowi możesz określić, czy Twoje przychody przekładają się na rentowność.

Możesz obliczyć marżę zysku netto według:

  • Dzielenie zysku netto przez przychody
  • Mnożenie wartości przez 100

Przykład

Za każdego dolara przychodu Twoja firma osiąga zysk netto w wysokości 0,20 USD. Zatem obliczenia byłyby następujące:

0,20 USD/1 USD = 0,2

0,2 x 100 = 20 USD marży zysku

Po co obliczać marżę zysku netto?

Analiza tego cennego wskaźnika umożliwia skuteczne przewidywanie długoterminowego wzrostu.

Ruch w witrynie

Ruch w witrynie pomaga mierzyć liczbę odwiedzających witrynę każdego miesiąca. Miernik zapewnia wartość ilościową, która pozwala zmierzyć sukces działań marketingowych i reputację marki.

Oto jak obliczyć wzrost ruchu w witrynie:

  • Odejmij liczbę nowych użytkowników w określonym czasie od liczby nowych
  • Podziel wynik przez liczbę nowych użytkowników
  • Pomnóż wartość przez 100

Przykład

Załóżmy, że pozyskałeś 50 nowych klientów w 2022 r. i miałeś ich 27 w 2021 r. Twoje obliczenia byłyby następujące:

50 – 27/27 = 0,85

0,85 x 100 = 85%

Po co obliczać ruch w witrynie?

Obliczenie tego wskaźnika pozwala określić, w jaki sposób ludzie znajdują Twoją firmę i witrynę. Ponadto oferuje wgląd w obszary, które należy poprawić.

Przychody ze sprzedaży

oszczędza-baner-przychody

Przychody ze sprzedaży pokazują firmom, czy klienci są chętni do zakupu ich produktów. Co więcej, informuje firmy, czy ich wysiłki marketingowe się opłacają, a firma nadal jest konkurencyjna. Przy obliczaniu przychodów ze sprzedaży ważne jest, aby zrozumieć, że na wyniki ma wpływ wiele czynników. Osoba śledząca wyniki musi ocenić zmieniające się trendy, poprzednie kampanie marketingowe i działania konkurencyjne.

Możesz mierzyć przychody ze sprzedaży, dodając dochody z zakupów klientów i odejmując koszt produktów zwróconych lub niedostarczonych.

Przychody ze sprzedaży = przychody ze sprzedaży – zwrócone produkty

Przykład

Na przykład dochód firmy ze sprzedaży wynosi 10 000 USD miesięcznie. Jednak koszt produktów, których nie można dostarczyć, wynosi 4000 USD. Tak więc przychody ze sprzedaży w tym miesiącu byłyby

10 000 $ – 4000 $ + 6000 $

Po co obliczać przychody ze sprzedaży?

Obliczanie przychodów ze sprzedaży dla startupów jest kluczowe, ponieważ mówi im, czy firma przynosi zyski, czy straty. Ponadto pokazuje firmom, o ile więcej wysiłku musi włożyć firma, aby osiągnąć cele sprzedażowe.

Marża brutto

Im wyższe marże brutto, tym więcej firma zarabia na każdym dolarze. Obliczanie marży brutto pomaga firmom rozpoczynającym działalność zastanowić się nad ich procesami i wprowadzać ulepszenia w razie potrzeby. Pozwala firmom inwestować w inne operacje.

W celu obliczenia marży brutto można odjąć koszt sprzedanych towarów od całkowitego przychodu ze sprzedaży i podzielić go przez całkowity przychód ze sprzedaży.

Marża brutto = (przychody ze sprzedaży – sprzedane towary) / przychody ze sprzedaży

Przykład

Na przykład miesięczny przychód firmy ze sprzedaży wynosi 20 000 USD, a koszt sprzedanych towarów to 15 000 USD. Tak więc marża brutto byłaby:

  • (20 000 – 15 000 USD) / 20 000 USD
  • 0,25

Teraz pomnóż to przez 100, aby zamienić odpowiedź na wartość procentową.

Po co obliczać marżę brutto?

Marża brutto jest kluczowa dla nowych firm rozpoczynających działalność, ponieważ odzwierciedla efektywność organizacji w zakresie produktywności i procesów.

Bonus: Jakie inne wskaźniki należy śledzić, aby rozwijać swoją firmę?

Oto kilka kluczowych wskaźników, które mogą pomóc firmom śledzić ich rozwój.

Szczęście pracownika

baner-szczęścia-pracownika

Każda firma ma na celu zadowolenie swoich klientów. Dlatego firmy muszą zadowolić swoich pracowników, aby mieć zadowolonych klientów. Niedawne badanie pokazuje, że pracownicy pracują o 12% efektywniej , gdy są szczęśliwi w pracy. Dlatego utrzymywanie wysokiego poziomu satysfakcji pracowników prowadzi do zaangażowania i oddania.

Jak zmierzyć:

Firmy mogą przeprowadzać ankiety zespołowe lub wykorzystywać narzędzia HR do zbierania informacji zwrotnej na temat poziomu osobistej satysfakcji.

Współczynnik konwersji lead-to-klient

Leady nie zamieniają się automatycznie w lojalnych klientów. Zespoły sprzedaży firmy muszą się z nimi skontaktować, aby przekształcić ich w płacących klientów. Miernik konwersji od potencjalnego klienta do klienta pokazuje wyniki zespołów sprzedażowych. Ponadto pokazuje jakość produktu – jeśli lead nie zamienia się w klienta, to nie są pod wrażeniem tego, co oferuje firma.

Jak zmierzyć:

Metryka od potencjalnego klienta do konwersji można obliczyć w następujący sposób:

Współczynnik konwersji lead-to-client = liczba nowych potencjalnych klientów miesięcznie/miesięcznie nowych klientów.

Wzrost sprzedaży od początku roku

Wzrost sprzedaży Od początku roku pokazuje szybkość, z jaką przychody ze sprzedaży organizacji rosną lub maleją. Firmy muszą monitorować wzrost sprzedaży w różnych odstępach miesięcznych lub rocznych, aby lepiej zrozumieć wyniki firmy.

Jak zmierzyć:

Firmy muszą ocenić swoje miesięczne przychody ze sprzedaży i liczbę nowych transakcji. Jeśli Twoja firma ma wiele zespołów, możesz śledzić wydajność każdego zespołu, aby przejrzeć postęp każdego działu.

Odpowiedź ołowiu

Reakcja na leada jest kluczowa w wielu branżach, ponieważ im szybciej przedstawiciel odpowie na zapytanie, tym bardziej będzie ona zaangażowana, co prowadzi do zwiększenia szans sprzedaży.

Jak obliczyć:

Aby obliczyć odpowiedź leada:

Lead response time = Zsumowanie czasu pomiędzy kontaktem z leadem a odpowiedzią handlowca dla wszystkich kontaktów / Całkowita liczba leadów

Koszt na potencjalnego klienta (CPL)

Koszt na potencjalnego klienta pomaga firmom określić koszt potrzebny do pozyskania i utrzymania klienta. Ustalenie kosztu na potencjalnego klienta pomoże firmom odpowiednio ustawić budżety.

Jak zmierzyć:

Możesz obliczyć koszt na potencjalnego klienta (CPL):

Koszt na leada = łączne wydatki marketingowe / liczba nowych leadów

Jakie są kluczowe wskaźniki w biznesie?

Kluczowe wskaźniki wydajności to mierzalne wartości, które pokazują, jak skutecznie i wydajnie Twoja firma osiąga kluczowe cele biznesowe. KPI to wymierne miary pozwalające ocenić poziom wydajności i wartość Twojej firmy. Niektóre z kluczowych wskaźników to:

  • Przychody ze sprzedaży
  • Marża brutto
  • Marża zysku netto
  • Wzrost sprzedaży od początku roku
  • Lojalność i utrzymanie klientów
  • Koszt pozyskania klienta
  • Wynik promotora netto
  • Kwalifikowanych leadów miesięcznie

Skąd mam wiedzieć, które dane należy śledzić?

Ustalenie, który wskaźnik do śledzenia może być inny dla każdej firmy, ponieważ każda firma ma inne cele. Jednak niektóre typowe liczby, którymi kierują się firmy, aby zmierzyć wzrost i sukces, to:

  • Nowi Klienci
  • Koszt pozyskania
  • Przychód brutto
  • Marża zysku
  • Przychód netto
  • Współczynnik konwersji
  • Generowane leady

W jaki sposób metryki są wykorzystywane w biznesie?

Metryki biznesowe to dane ilościowe, które mogą pomóc w śledzeniu, monitorowaniu i ocenie zysków lub strat różnych procesów biznesowych. Głównym celem stosowania metryk w firmach jest mierzenie postępów organizacji w osiąganiu celów krótko- i długoterminowych.

Dlaczego definiowanie metryk jest ważne?

Metryki mają kluczowe znaczenie dla firm, ponieważ umieszczają obliczenia w kontekście, który pomaga firmom podejmować decyzje oparte na faktach. Bez tych krytycznych wskaźników firmy nie mogą podejmować decyzji opartych na doświadczeniu i instynkcie. Co więcej, metryki dają organizacjom obiektywny dowód wydajności usługi, procesu lub działania.

Wniosek

Śledzenie kluczowych wskaźników ma kluczowe znaczenie dla każdej firmy . Ponieważ firmy muszą śledzić swoją sprzedaż i przychody, aby mieć pewność, że osiągają zyski, bardzo ważne jest stosowanie określonych kluczowych wskaźników, aby pomóc im obliczyć zarobki. Te kluczowe wskaźniki pomagają firmom przekształcać potencjalnych klientów w lojalnych klientów, zwiększając szanse sprzedaży.

Śledzenie kluczowych wskaźników ma kluczowe znaczenie z wielu powodów, ale najważniejszy powód ma charakter kulturowy. Kluczowe metryki prowadzą do kultury sukcesu, gdy widzisz, jak ważne metryki poruszają się we właściwym kierunku. Dlatego firmy nie powinny przegapić okazji do świętowania po osiągnięciu swoich kamieni milowych.